Harmonogram konferencji
9:00 – 9:10 | Rozpoczęcie konferencji |
9:10 – 10:10 | Każdy kij ma dwa końce – pandemia też, czyli o relacjach w tym trudnym czasie |
---|---|
dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Katarzyna Popiołek | |
Porozmawiamy o tym, czego dowiedzieliśmy się o sobie w czasie pandemii i jak tę wiedzę wykorzystujemy. Pochylimy się nad naszymi relacjami i zastanowimy, czy zaszła w nich zmiana. Nowa rzeczywistość, w której się znaleźliśmy, mogła zmienić nasze widzenie świata – jednak czy zostanie ono z nami na dłużej?
Faktem jest, że komunikacja online wpłynęła zarówno na nasze życie zawodowe, jak i prywatne. Jednak w jakich obszarach są to zmiany na lepsze, a w jakich na gorsze? Szukając odpowiedzi na to pytanie, rozważymy również, które z naszych kompetencji pandemia już rozwinęła i nad którymi we współczesnym świecie warto pracować. |
10:10 – 10:20 | Przerwa |
10:20 – 11:20 | Co motywuje nauczycieli do efektywnej pracy – czy „proszę” wystarczy? |
---|---|
Ewa Sitko | |
Nasze życie prywatne i zawodowe oscyluje między dwoma słowami: „proszę” i „dziękuję”. Każdego dnia przygotowujemy zadania, planujemy je, delegujemy, a następnie sprawdzamy – to nasze zawodowe „proszę”. Natomiast na rubieżach jest dziękowanie za wykonaną pracę. Dziękowanie nie jest przypisane nadzwyczajnym rzeczom, powinno dotyczyć codzienności. Pracownik (nauczyciel), który nie doczeka się podziękowania za swój wkład w funkcjonowanie szkoły, nie znajdzie siły do podejmowania się rzeczy niezwykłych. Po jakimś czasie opadnie również jego motywacja do zajmowania się rzeczami prozaicznymi. Podczas wykładu uczestnicy dowiedzą się, jak budować prawdziwą pozytywną informację zwrotną oraz jak ważne jest wypowiadanie słowa “dziękuję” wobec pracowników, również w aspekcie zarządzania. Prowadząca opowie, dlaczego nie powinniśmy tego traktować jako błahostki i jaki ma to wpływ na współpracę w ramach szkoły i każdej instytucji. |
11:20 – 12:20 | Dobrostan psychiczny uczniów i nauczycieli w czasie pandemii – perspektywa powrotu do szkoły stacjonarnej |
---|---|
Tomasz Bilicki | |
Pandemia odciska swoje piętno na uczennicach, uczniach, rodzicach, nauczycielkach i nauczycielach. Wiele mówimy o wykluczeniu cyfrowym, ale wciąż za mało o wykluczeniu psychicznym. Kto pamięta, że w 2020 roku dużo więcej dzieci i nastolatków zginęło w zamachach samobójczych niż zmarło na COVID lub jego powikłania?!Nie wszyscy zareagowali objawami depresji i lęku – człowiek ma zdolność do przystosowywania się. Znamienne jest, że wiele osób wcale nie czeka na powrót do szkoły stacjonarnej. Dotyczy to zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Podczas wystąpienia spróbuję znaleźć odpowiedź na pytanie, jak już dzisiaj przygotować się do powrotu, bo czas wcale nie leczy ran, a trudności mają tendencje do eskalacji. |
12:20 – 12:40 | Przerwa |
12:40 – 13:40 | Czy wiesz, co myśli Twój pracownik? Z pandemicznego pamiętnika nauczyciela |
---|---|
Marta Florkiewicz-Borkowska | |
Opowieść o wzlotach i upadkach podczas edukacji zdalnej z perspektywy nauczyciela, wychowawcy i edukatora. Nasza prelegentka opowie o zaskoczeniach, odkryciach, radościach, frustracjach i kryzysach. O tym, co najpiękniejsze i jednocześnie najtrudniejsze – czyli o relacjach. Ta osobista wędrówka przez pandemiczny świat spotkań z drugim człowiekiem i samym sobą będzie doskonałym studium przypadku, co zawodowo i prywatnie czują nauczyciele, Twoi pracownicy podczas pandemii. Wykład pomoże Ci w zrozumieniu, dlaczego nauczyciele zachowują się w określony sposób i skłoni do refleksji nad tym obszarem pracy dyrektora. |
13:40 – 13:50 | Przerwa |
13:50 – 14:50 | Każda zmiana to nowe możliwości – w jaki sposób odnaleźć szanse w rzeczywistości, która stanęła na głowie? |
---|---|
Marcin Prokop | |
Żyjemy w erze rewolucji napędzanej przez nowe technologie. Rewolucji, która przyspieszyła jeszcze mocniej przez globalną pandemię, wymuszającą na nas liczne zmiany zachowań oraz sposoby funkcjonowania. Zdalna praca i nauka, izolacja społeczna, konieczność zintegrowania życia domowego i zawodowego, budowanie swojej pozycji w tzw. „rzeczywistości hybrydowej” – tych wszystkich wyzwań dotyczy wykład Marcina Prokopa. Dzięki niemu słuchacze dowiedzą się:
|
14:50 – 15:00 | Zakończenie konferencji |